• HOME
  • NOILE NAVE HURTIGRUTEN, EXPLORATOARE HIBRIDE, VOR REVOLUTIONA CALATORIILE PE MARE
Noile nave Hurtigruten, exploratoare hibride, vor revolutiona calatoriile pe mare

Linia norvegiana de croaziere de explorare, Hurtigruten, a plasat o comanda pentru doua noi nave de expeditie cu motor hybrid, la Kleven Yards, livrate in 2019, pe langa o optiune pentru doua nave suplimentare.

Aceste nave de expeditie de ultima ora vor revolutiona calatoriile de aventura pe mare. Combinam mai bine de 120 de ani de cunostinte Hurtigruten cu tehnologia, designul de ultima generatie si un angajament puternic pentru sustenabilitate, pentru a oferi calatorilor aventurieri moderni experiente inedite, spune CEO-ul Hurtigruten, Daniel Skjeldam.

Hurtigruten a decis sa numeasca primele doua nave „Roald Amundsen” si „Fridtjof Nansen”, dupa cei mai influenti doi pionieri norvegieni polari, din epoca in care compania insasi a inceput sa ofere calatorii de aventura.

Design-ul noilor nave este realizat de Rolls-Royce, in colaborare cu recunoscutul designer morvegian de iahturi, Espen Oino.

Design scandinav

Cu “Roald Amundsen” si Fridtjof Nansen”, Hurtigruten impune un nou standard pentru design interior, care ofera o experienta mult mai placuta pentru clienti. Atmosfera perioadei marilor expedtii de explorare este recreata intr-un cadru al modernitatiii, calitatii si confortului de top.

Interiorul va fi oglinda apelor si a peisajelor care taie rasuflarea, in care vor naviga navele expeditiei. Acesta va fi de calitate premium si elegant, dar nu foarte pretentios. Materialele vor fi predominant norvegiene si vor fi inspirate din natura, iar oaspetii vor savura mediul remarcabil, creat prin utilizarea inovatoare a granitului, stejarului, mesteacanului si a lanii, printre alte materiale. Toate acestea vor fi caracterizate printr-o abordare inovatoare scandinava a designului interior.

Nu doar ducem oaspetii intr-o croaziera, îi facem sa si exploreze. Mediul si atmosfera adecvata, sunt elemente esentiale pentru aprofundarea experientei imersive a naturii pe care o constituie o explorare cu Hurtigruten, spune Skjeldam.

Navele vor avea platforme mari de observare pe mai multe punti, pentru ca oaspetii sa se apropie de natura si de viata salbatica. Sase din zece cabine vor avea propriul balcon; doua din zece vor fi apartamente. Vor avea trei restaurante, cu meniuri ce reflecta aromele si destinatiile locale. O punte speciala pentru piscina va include nenumarate piscine, jacuzzi si baruri.

Navigare durabila si silentioasa

Noile nave de explorare Hurtigruten „Roald Amundsen” si „Fridtjof Nansen” vor prezenta cele mai noi tehnologii ecologice. Noua tehnologie hibrida va face ca navigarea cu propulsie electrica timp de 15-30 de minute sa devina o realitate si sa fie in mod substantial mai lunga pentru navele ce vor veni. Cu toate acestea, reducerea totala a consumului de combustibil si, prin urmare, a emisiilor de CO2 este principalul castig. Tehnologia si utilizarea eficienta a energiei electrice la bord va reduce emisiile din nave cu pana la 20%.

A putea naviga folosind propulsie exclusiv electrica este un mare beneficiu pentru mediu si, de asemenea, pentru oaspetii nostri, deoarece imbunatateste impactul experimentarii naturii. Imaginati-va navigand in liniste totala de-a lungul marginii de gheata din Arctica sau Antarctica sau de-a lungul malurilor Amazonului. Acest lucru este cu adevărat unic si exceptional, spune Skjeldam.

MV „Roald Amundsen” si MV „Fridtjof Nansen”

• Primele din noua clasa de nave de explorare, special construite pentru Hurtigruten, pentru calatorii in ape polare.

• Proiectat de Rolls Royce si construit de Kleven Yards.

• Navele vor avea design-uri inovatoare scandinave, platforme mari de observare, nenumarate bazine si alte cateva caracteristici de expeditie inca nedezvaluite.

• Numar de pasageri: 530

• Numar de cabine: 265

• Dimensiuni (exterior): lungime 140 metri, latime 23,6 metri, inaltime 29 metri

• Adancime: 5,3 metri

• Adaptat si pentru ruta de serviciu de-a lungul coastei norvegiene

Mai multe informatii despre tehnologia hibrida

• Face propulsia complet electrica o optiune pentru perioade scurte de timp

• Noua tehnologie a bateriilor contribuie la reducerea semnificativa a CO2

• Noile solutii vor contribui la reducerea cu 20% a consumului de combustibil. In total, cele doua noi nave vor avea o emisie redusa de CO2 de 6400 tone metrice pe an, comparativ cu navele traditionale. In perspectiva, aceasta este aceeasi cantitate de emisii anuale create de 5540 de masini noi.